Total flexibilitet med nya generationen mobil rengöringsenhet: LWP-M II 2030…

Den nya Mobila Lågtrycksenheten från Lagafors, LWP-M II, är enkel att förflytta och använda, samtidigt som den förser städpersonalen med en allt-i-ett lösning.

LWP-M II 2030 är en verklig ”allt-i-ett” lösning. Rengöringsenheten består av en lågtryckspump, som ger 20-25 bars tryck och 30 l/min, en kompressor, injektor för dosering av kemikalier och tillhörande spolslang. Enheten kan distribuera upp till två olika kemikalielösningar (appliceras som skum eller klar vätska), samt tryckförhöjt vatten.

Unik ergonomi
Alla komponenter som ingår i LWP-M II 2030 är monterade på en stadig och användarvänlig vagn som är utformad enligt Lagafors hygieniska design. Den senare erbjuder exceptionellt goda ergonomiska egenskaper för användaren, bland annat tack vare låg vikt och tyngdpunkt. Förflyttning av rengöringsenheten underlättas också av hjulen som är anpassade för livsmedelsindustrin. Ett alternativ för högre tryck, erbjuder Lagafors LWP-M 4025 som ger 40 bars tryck och 25 l/ min. Denna levereras i tidigare tekniskt utförande. Både LWP-M II 2030 och LWP-M 4025 är i första hand ämnade för mindre industriella installationer men de är samtidigt en perfekt lösning i större installationer med specifika behov av punktstädning.

Enkel & effektiv
Det enda personalen behöver göra för att använda LWP-M II 2030 är att köra vagnen dit den behövs, ansluta el och vatten för att börja rengöra, därefter förflyttas enheten successivt från ett ställe till ett annat i produktionen. När städpasset är avslutat kan vagnen enkelt köras undan och förvaras i ett separat rum, för att på så sätt frigöra utrymme i trånga lokaler.

Ultimat flexibilitet
Den första LWP-M II 2030 enheten levererades i december 2014 till kund. “Bekvämligheten av att ha en mobil allt-i-ett enhet var av största vikt för oss när vi valde den här lösningen från Lagafors, säger produktionsansvarig på ett av sveriges största livsmedelsföretag. “LWP-M II 2030 erbjuder både hög hygiengaranti och samtidigt hög rengöringseffektivitet och flexibilitet, vilket var exakt vad som behövdes.”