Nyss hemkomna från IFFA-mässan i Frankfurt, konstaterar VD Magnus Elmblad och produktchef Martin Johansson att Lagafors just genomfört sin bästa mässa. Någonsin.
Årets mässa var en succé: Antalet mässbesökare, utställare och representerade länder var rekordstort – liksom intresset för Lagafors produkter. Det betyder många nya möjligheter för ett väl sammansvetsat team.
– Det är nu det riktiga jobbet börjar med att följa upp alla nya kontakter, säger Martin.

Att IFFA-mässan i Frankfurt är den största internationella mötesplatsen för köttindustrin har nu understrukits ännu en gång. Intresset för årets fackmässa var på rekordnivå och resulterade i fler utställare (1 027), fler besökare (63 000) och en större andel internationella besökare (66 %) än tidigare. Under mässdagarna 7–12 maj samlades branschfolk från hela 143 länder för att upptäcka produkter, tjänster, innovationer och utvecklingsmöjligheter.

Komplett sortiment för både stora och små
Stort intresse visades även för Lagafors, som ställde ut på IFFA för fjärde gången i följd. I montern speglades bredden i sortimentet: här fanns vårt centrala rengöringssystem CCS, vårt decentrala rengöringssystem DCS och våra mobila enheter. Tre koncept med delvis olika styrkor som visar vår förmåga att skapa högkvalitativa hygienlösningar för både små och stora anläggningar.
Att Lagafors gör en så stor återkommande satsning känns naturligt i den fas där vi befinner oss. Det visar att vi är en innovativ och långsiktig aktör att räkna med. Samtidigt får vi själva en möjlighet att inspireras, ta pulsen på branschen och stötta våra internationella distributörer.

Mässan gav många kontakter, både med livsmedelsindustrin och med OEM-kunder som vill ha Lagafors produkter som ett komplement i sina egna leveranser.
– Vi har haft en strid ström av väldigt bra besökare i montern, dvs. besökare som inte bara vill ta en broschyr utan som är verkligt intresserade av produkterna, vårt företag och av vad vi kan göra tillsammans, säger Magnus Elmblad.
Martin Johansson fyller på:
– Vi har jobbat hårt och fått ett fantastiskt gensvar från branschfolk världen runt. Det här var vår bästa mässa någonsin. Men det betyder inte att vi lägger oss till ro. Det är ju nu det verkliga arbetet börjar, med att följa upp och ta vara på möjligheterna som skapats. Det ska bli kul!