Den nya Mobila Lågtrycksenheten från Lagafors, LWP-M II, är enkel att förflytta och använda, samtidigt som den förser städpersonalen med en allt-i-ett lösning.

LWP-M II 2030 är en verklig ”allt-i-ett” lösning. Rengöringsenheten består av en lågtryckspump, som ger 20-25 bars tryck och 30 l/min, en kompressor, injektor för dosering av kemikalier och tillhörande spolslang. Enheten kan distribuera upp till två olika kemikalielösningar (appliceras som skum eller klar vätska), samt tryckförhöjt vatten.

Unik ergonomi
Alla komponenter som ingår i LWP-M II 2030 är monterade på en stadig och användarvänlig vagn som är utformad enligt Lagafors hygieniska design. Den senare erbjuder exceptionellt goda ergonomiska egenskaper för användaren, bland annat tack vare låg vikt och tyngdpunkt. Förflyttning av rengöringsenheten underlättas också av hjulen som är anpassade för livsmedelsindustrin. Lagafors erbjuder nu även en högtrycksversion av modellen M II. Den heter LWP-M II 4025 och levererar 25 l/min med 40 bars tryck. Både LWP-M II 2030 och LWP-M II 4025 är i första hand ämnade för mindre industriella installationer
men de är samtidigt en perfekt lösning i större installationer med specifika behov av punktstädning.

Enkel & effektiv
Att använda LWP-M II är lika enkelt som att flytta vagnen till avsedd plats, koppla in el och vatten och sätta igång att göra rent, därefter förflyttas enheten successivt från ett ställe till ett annat i produktionen. När
städpasset är avslutat kan vagnen enkelt köras undan och förvaras i ett separat rum, för att på så sätt frigöra utrymme i trånga lokaler.

Framtiden
Ett drygt år efter lanseringen är succén ett faktum, med leveranser inte bara till kunder i Sverige, utan även på marknader som Tyskland, Australien, Grekland och Schweiz. ”Den flexibilitet som den här kompakta enheten erbjuder, tillsammans med Lagafors välkända rostfria design, har definitivt spelat en viktig roll i kundernas val av enheter som denna. Vi förstår vilka krav som ställs på många olika marknader”, säger Martin Johansson, Produktchef på Lagafors. ”I och med introduktionen av vår nya 40-barsmodell så tycker vi att vi har ett komplett modellutbud som även kan användas inom den tunga livsmedelindustrin”, avslutar Martin.

Nedladdningsbar PDF