Lagafors® kompletterar sitt CCS-system (Centrala rengöringssystem) med det decentrala systemet DCS, vilket kännetecknas av Lagafors välkända hygieniska design i rostfritt stål.

Lagafors nya decentrala rengöringssystem, DCS, möjliggör för livsmedelsindustrin att uppnå förstklassig hygien och stor flexibilitet i rengöringsprocessen. Rengöringssystemet DCS består av fyra huvudkomponenter som tillsammans möter de höga kraven på kapacitet, prestanda och kvalitet. De centrala komponenterna tillhandahåller rätt tryck, flöde och kemkoncentrationdär det behövs. Kunden väljer mellan att placera pumpenhet med integrerad satellit (CB) i produktionslokal eller en pumpenhet (SB/Multi) utanför produktionslokal. Det senare rekommenderas om möjligt. Därifrån går rör till satellitstationerna. Varje satellitstation består av en slangupprullare med slang för vatten, kemikalier och desinfektion. Lagafors DCS lämpar sig för alla storlekar av installationer men på större anläggningar (>5 satelliter) bör Lagafors CCS, Central Cleaning System, övervägas.

Lagafors distributör i Australien berättar följande om DCS:

”Sanikleen är en ledande leverantör av hygientjänster till Australiens livsmedelsindustri. Vi samarbetar med våra kunder, inte bara för att tillhandahålla tjänster av högsta kvalitet, utan även för att kunna erbjuda
innovativa lösningar som kompletterar våra rengöringstjänster och som är konkurrenskraftiga på marknaden.” säger David Berriman, VD på Sanikleen.

“Under de senaste 14 åren har Sanikleen använt rengöringsutrustning från andra tillverkare vid olika anläggningar. Tyvärr har vi funnit att dessa utrustningar inte varit tillräckligt robusta och pålitliga för de miljöer som vi arbetar i och att de inte levererat de resultat som våra kunder förväntat sig,” fortsätter David.

Jag tillbringade en del tid med Lagafors på IFFA 2013 i Tyskland och skickade sedan vår verksamhetschef Paul till Sverige för att ta reda på mer om produkten. Det resulterade i att vi köpte utrustningen till 15 andra anläggningar och att Lagafors-utrustning numera ingår i alla våra anbud. Vi skulle inte kunna vara mer nöjda med resultaten. Även om utrustningen är lite dyrare än konkurrenternas så är underhålls- och reparationskostnaderna betydligt lägre.

Jag kan rekommendera Lagafors utrustning till varje företag som vill ha överlägsna hygienresultat”, avslutar David.

Nedladdningsbar PDF